Odpowiedzi

2009-11-30T18:15:43+01:00
A) W ciagu pół godz wskazówka minutowa obraca sie o kąt 180 stopni dlatego bo cala tarcza zegara czyli kolo ma 360 stopni;] a pol godziny to pol tej tarczy.a godzinowa wskazówka obróci sie o 15 stopni dlatego bo w ciagu jednej godziny obroci sie ona o 30 stopni bo 360:12=30 a wiec w ciagu pol godz 30:2=15;]
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T18:20:28+01:00
Zegar jest okrągły więc cały obrót długiej wskazówki to 360⁰.
Długa wskazówka:
360⁰÷2(bo na pół)=180⁰ - tyle ⁰ w pół godziny
360⁰÷60min=6⁰ - tyle w ciągu minuty
6⁰×12=72⁰ - tyle ⁰ w ciągu 12 min
Długiej wskazówki tylko nie podam...


2 5 2