Wyrażenia przyimkowe pełnią często funkcję jak wyraz podstawowy. Dopisz do wyrazów pochodnych właściwe wyrażenia przyimkowe:

przedwiośnie - .......
bezrękawnik - ........
podręcznik - ........
bezmyślny - .........
bezdenny - .........
przedmieście - ........

Oraz. Dopisz wyrazy pochodne w znaczeniach:

miejsce, w którym sprzedaje się kwiaty - ........
wykonany z drewna - ...........
kobieta, która maluje obrazy - ........

2

Odpowiedzi

2009-12-01T21:42:09+01:00
Przedwiośnie - okres przed wiosną
bezrękawnik - ubranie nie posiadające rękawów
podręcznik - książka znajdująca się pod ręka
bezmyślny - nieprzemyślany, bez wytęzenia umysłu
bezdenny - bez dna
przedmieście - obszar przed miastem


kwiaciarnia
drewniany
malarka
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T21:43:15+01:00
Przedwiośnie- przed wiosną
bezrękawnik- coś bez rękawów
podręcznik- coś podręcznego i niezbędnego
bezmyślny- nie myślący
bezdenny- bez dna
przedmieście- przed miastem

miejsce w którym sprzedaje sie kwiaty- kwiaciarnia
wykonany z drewna- drewniany
kobieta, ktora maluje- malarka
4 5 4