Odpowiedzi

2009-12-03T17:26:04+01:00
Jeśli zaokrągla sie do jedności, to znaczy ze ma być tylko 1 liczba po przecinku:) do setek mają być 2, a do tysięcy 3:) a patrzy sie np. w jednościach to na 2 liczbe po rzecinku jeśli jest większa od 5 to pierwszą liczbe po przecinku sie podwyższa o jeden jeśli nie jest większa od 5 to zostawiamy tą liczbe po przecinku pierwszą i nic z nią nie robimy:)) i tak samo jest w setkach i tysiącach...

Trochce zagmatwane, ale mam nadzieje że zrozumiesz:))
15 2 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T17:27:34+01:00
Przy zaokrąglaniu do jedności musimy patrzeć na liczbę która stoi dwa miejsca po przecinku bo liczba jedno miejsce po przecinku to jedności
liczba 12145,345 po przecinku licza 3 to jednosci 4 dziesiatki itd.Jeżeli liczba po tej o która nam chodzi jest wyższa niż 5 zaokrąglamy liczbę przed do góry ( np. 1,26 to 1,3 ) gdy jest niższa niż 5 zaokrąglamy w dół (np 1,24 to 1,2)
W Twoim przykładzie zaokrąglanie to : 12145,3
22 2 22
2009-12-03T17:27:58+01:00
Bardzo skrótowo napisana zasad brzmi:
Jeżeli zaokrąglasz liczbę do jakieś wartości, to musisz sprawdzić jaka jest kolejna cyfra w tej liczbie. Jeżeli ta cyfra jest większa lub równa 5 to wcześniejszą cyfrę musisz powiększyć o 1, a jeżeli ta cyfra jest mniejsza od 5, to wcześniejszą cyfrę pozostawiasz bez zmian. Pozostałe cyfry do jedności włącznie zastępujesz zerami. Jeżeli cyfry zstąpione zerami występują po przecinku, to ich nie piszemy.


854,637
Jak widzisz cyfra dziesiątek, to 5.
Kolejna cyfra, to 4. Ponieważ jest ona mniejsza od 5, to zgodnie ze wskazówką wcześniejszą cyfrę pozostawiasz bez zmian.
czyli prawidłowa odpowiedź ,to 850
12 4 12