Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T21:58:17+01:00
Stolicą Rosji jest Moskwa.
Klimat przeważnie kontynentalny strefy umiarkowanej i podbiegunowej, na niewielkim obszarze wschodniego wybrzeża klimat monsunowy, a nad Morzem Czarnym klimat podzwrotnikowy typu śródziemnomorskiego.
Ze względu na olbrzymie terytorium, liczbę ludności oraz ogromne zasoby naturalne Rosja należy do największych gospodarek świata.
Językiem urzędowym Rosji jest język rosyjski .
Rosjanie zawsze odnosili wielkie sukcesy pod względem liczby utalentowanych sportowców i ilości zdobytych medali na igrzyskach olimpijskich oraz w innych zawodach międzynarodowych.
2009-12-03T22:03:55+01:00
1.Rosja jest największym państwem pod względem powierzchni.
2.Jej terytorium jest większe od Europy<kontynent>.
3.Językiem urzędowym jest język Rosyjski.
4.Posługuje się nim około 145mln. ludzi.
5.Oprócz języka Rosyjskiego używa się tam 27 innych.
6.Podstawy muzyki rosyjskiej stanowi bogaty folklor muzyczny.
7.Rosyjski kompozytor Piotr Czajkowski skomponował najbardziej znane balety na świecie np. Jezioro łabędzie .
8.Najstarsze zabytki sztuki ludów pierwotnych na terenach Rosji pochodzą z paleolitu.
9.Najazdy tatarskie zahamowały rozwój sztuki.
10.Do najznaczniejszych obiektów w Moskwie z tego okresu należą: Plac Czerwony, Monastyr Czudowski (1358), Monastyr Wozniesieński (1389), Sobór Zaśnięcia Najświętszej Maryi Panny (1326, przebudowa 1475-79) architekta Aristotele'a Fioravantiego oraz Sobór Zwiastowania (XIV w., przebudowa 1484-89).
11.Rosjanie zawsze odnosili wielkie sukcesy pod względem liczby utalentowanych sportowców i ilości zdobytych medali na igrzyskach olimpijskich oraz w innych zawodach międzynarodowych.
12.W 1980 r. Letnie Igrzyska Olimpijkie miały miejsce w Moskwie.
13.W 2014 r. Zimowe Igrzyska odbędą się w Soczi.
14.Kuchnia rosyjska ze względu na różnorodność etniczną i kulturową kraju jest niezwykle bogata i różnorodna.
15.Jej podstawy stanowią: ryby, drób, dziczyzna, grzyby, owoce leśne i miód.