Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-05T12:16:27+01:00
*lupa
*lornetka
*mikroskop
*luneta
*teleskop
Lornetki użyję do obserwacji krajobrazu.
Do obserwacji odleglych planet uzywa się lunet.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T12:16:56+01:00
Za pomocą jakich przyrządów można obserwować rzeczy małe lub bardzo małe?
Rzeczy małe za pomocą lupy, a bardzo małe za pomocą mikroskopu.

Do jakich obserwacji użyjesz lornetki?
Do obserwacji zwierząt, np. ptaków.

Jakich przyrządów używają ludzie do obserwowania odległych planet i gwiazd?
Używają teleskopów.
2 5 2
  • Herx
  • Rozwiązujący
2009-12-05T12:17:44+01:00
Rzeczy małe -mikroskop lub szkło powiększające
gwiazdy, planety -lunety, teleskopy
lornetka służy do obserwowania rzeczy z dalekiej odległości, na przykład by zobaczyć sarnę z odległości 200 metrów.
1 1 1