Odpowiedzi

2009-12-07T18:24:34+01:00
To będzie Na₂S (tam jest małe 2)
46 są to dwa atomy więc 1 atom ma masę 46:2=23u
więc jest to w układzie okresowym Na a pozostały atom ma 78u-46u=32u więc jest to S
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T18:53:45+01:00
46u:2= 23u
teraz sprawdzamy jaki pierwiastek ma mase 23u jest to Na

78u - 46u= 32u
to jest masa drugiego pierwiastka sprawadzamy który na mase 32u to siarka (S)

wzór : N2S

PS jeżeli nie wiesz gdzie sprawdza sie mase pierwiastka to jest ona napisana na górze obok symbolu danego pierwiastka (jest to masa atomowa)
2 5 2