Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-03T16:41:45+02:00
Zdanie p<=>q ma wartość logiczną 1
p=>q ma wartość logiczną 1
~p to 0
~q to 0
~p=>~q ma wartość logiczną 1
wówczas cała lewa strona ma wartość logiczną 1 (koniunkcja 1i1)
stąd 1<=>1
zdanie jest prawdziwe
  • Użytkownik Zadane
2009-09-03T18:17:41+02:00
Przy wartosciach logicznych cala lewa strona musi byc rowna prawej stronie
jesli obie strony sa rowne 1 to zdanie jest prawdziwe, jesli 0 to falszywe
w zadaniu mamy p=1 i q=1
skoro p=1 i q=1 to zdanie p<=>q ma wartość logiczną 1, bo 1<=>1
skoro p=1 i q=1 to zdanie p=>q ma wartość logiczną 1, bo 1=>1
~p to 0 zaprzeczenie
~q to 0 zaprzeczenie
~p=>~q ma wartość logiczną 1
wychodzi cała lewa strona z wartościa logiczną 1 (koniunkcja 1i1),dlatego 1<=>1
zdanie jest prawdziwe
pozdrawiam dagmara