Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-03T20:16:51+02:00
Ek=m/2*v²
masa jest taka sama więc przyjmujemy umownie że wynosi 2kg
EK1=0,25J
Ek2=4J
4J/0,25J=16
Odpenergia kinetyczna wzrosła szesnastokrotnie.
4 4 4
2009-09-03T20:19:47+02:00
Ek=mv^2/2

Ek1=m*v1^2/2
Ek2=m*v2^2/2

Ek2/Ek1=[m*v1^2/2]/[m*v2^2/2]

Ek2/Ek1=[v1^2]/[v2^2]
Ek2/Ek1=[v1^2]/[v2^2]
Ek2/Ek1=[v1/v2]^2
podstawiam:
Ek2/Ek1=(2/0,5)^2
Ek2/Ek1=4^2
Ek2/Ek1=16

Odp. en. kinetyczna wzrosła 16 razy.
4 4 4