Uzupełnij słowny zaapis przebiegu reakcji syntezy wodoru z innymi pierwiastkami chemicznymi.

a)..........+...............=chlorowodór
b)zaot+wodór=..................
c)...............+...............=wodorek litu
d)magnez+wodór=..............
e)wodór+siarka=...................

pomóżcie.!!!!

3

Odpowiedzi

2009-12-08T19:24:41+01:00
A)chlor + wodór =chlorowodór
b)zaot+wodór=wodorek azotu
c)lit + wodór =wodorek litu
d)magnez+wodór=wodorek magnezu
e)wodór+siarka=siarkowodoru
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:25:58+01:00
A) chlor + wodór → chlorowodór

b) azot + wodór → amoniak

c) lit + wodór → wodorek litu

d) magnez + wodór → wodorek magnezu

e) wodór + siarka → siarkowodór

Pozdro))

2009-12-08T19:26:45+01:00
A) chlor + wodór
b) wodorek azotu
c) wodór + li
d) wodorek magnezu
e) siarkowodór