Odpowiedzi

2009-12-09T15:31:10+01:00
100% to x
40% to 44 g

metoda krzyza
2009-12-09T15:32:27+01:00
44 g czekolady - 40 %
x g czekolady - 100%

z proporcji (na krzyż) :
x*40% = 44g*100% (procenty się skracają) /40%
x=44*100/40
x=4400/40
x=110g

Pozdrawiam ; )
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T15:32:15+01:00
44g - 40%
40%=0,4
x - 100%
0.4*x=44
x=44:0,4
x=440:4
x=110
Odp. Tabliczka czekolady ważyła 110g