Witam! Mam problem z zadaniem z polskiego. Będę b. wdzięczny za rozwiązanie.

Mam ułożyć 5 zdań, w których znajduje się orzeczenie czasownikowe, 5 zdań, w których jest orzeczenie imienne oraz 3 zdania, w których jest orzeczenie czasownikowe, a wydaje się, że jest ono imienne.

Pozdrawiam i z góry dziękuję :)

3

Odpowiedzi

2009-12-10T14:39:56+01:00
Janek pisze.
słońce świeci
monika odrabia lekcje.
babcia robi na drutach
kuba uczy się.

murarze ocieplają szkołę
nauczyciele piszą sprawdziany dla uczniów.
poeci piszą prozą.
zespół gra na skrzypcach.
rodzice idą na wywiadówkę ;|

Monia969 ;]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T14:39:20+01:00
O. czas.:
Moja mama wczoraj zjadła śledzia.
Lubię jeździć konno.
Jutro odrobię moje lekcje.
Nowy telewizor ładnie wyświetla obraz.
Na biurku mojej mamy leżą dokumenty.
o.im.:
Kiedyś byłam mała.
Zadanie domowe zostało odrobione przez Martę.
Od tej chwili Tomek stał się dorosły.
W przyszłości Artur zostanie lekarzem.
Jako nastolatka zrobiłam się nieznośna.
inne:
Nie lubię się myć.
Moja mama uwielbia czesać się moim grzebieniem.
Irek ma na głowie kota.
  • Użytkownik Zadane
2009-12-10T14:45:23+01:00
Orzeczenie imienne:

Mój brat zostanie architektem.
Andrzej został piosenkarzem
Pojechała na wakacje
Będę jeździła na deskorolce



orzeczenie czasownikowe:
Po długiej, męczącej podróży doszliśmy do schroniska.
Gosia idzie do sklepu.
Janek pisze.