Podaj po jednym przykładzie przyrządu potycznego, za pomocą którego otrzymujemy obraz

-rzeczywisty, odwrócony, powiększony..............................
-rzeczywisty, odwrócony, pomniejszony............................
-pozorny, prosty, powiększony........................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T21:41:28+01:00
Z fizyki wiem że obraz rzeczywisty , odwrócony, powiększony można uzyskać w zwierciadle wklęsłym w którym punkt odbijany jest w odległości większej od ogniska i mniejszej od podwójnej odległości
rzeczywisty odwrócony pomniejszony to także zwierciało kuliste wklęsłe. tu punkt odbijający się jest rwiększy niż dwie odległości ogniska zwierciadła.
natomiast pozorny, prosty, powiększony uzyskujemy w zwierciadle kulistym wklęsłym w sytuacji gdy obiekt odbijający się znajduje się w odległości mniejszej od ogniska. wiadomości te są używane przeze mnie z autopsji z fizyki przerabiając dział optyki.
4 3 4
2009-12-10T23:06:12+01:00
-aparat fotograficzny
-mikroskop
-lustro
3 3 3