1. W pewnym państwie wszyscy obywatele płacą taki sam procent podatku od każdego zarobionego dukata. Jaki procent dochodów stanowi w tym państwie podatek, jeśli od kwoty 2000 dukatów w formie podatku trzeba przekazać do skarbu państwa 330 dukatów?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T17:11:20+01:00
2000-100%
330 -x%

x=330razy100/2000

x=33000/2000

x=16,5%
2009-12-13T17:14:08+01:00
330/2000*100%=0.165*100%=16.5%


Odp:Podatek w tym państwie stanowi 16.5% dochodów