Odpowiedzi

2009-12-16T17:03:03+01:00
LEGENDA->wywodząca się ze wczesnego średniowiecza opowieść o życiu świętych lub innych niezwykłych postaci. w legendzie autentyczność miesza się z elementami fantastyki i cudowności. potocznie kojarzy się legendę z podaniem ludowym- opowieścią na poły fantastyczną, mówiącą o powstawaniu miast, państw, narodów lub ważnych zdarzeniach z ich dziejów.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:03:42+01:00
Legenda - wywodząca się z wczesnego średniowiecza opowieść o życiu świętych (apostołów, męczenników) lub innych niezwykłych postaci. W legendzie autentyczność miesza się z elementami fantastyki i cudowności. Potocznie kojarzy się legendę z podaniem ludowym - opowieścią na poły fantastyczną, mówiącą o powstawaniu miast, państw, rodów, narodów lub o ważnych zdarzeniach z ich dziejów. (EPIKA)

(podr. do 3 gimnazjum)
2 5 2