Pierwiastek którego atomy mają konfigurację [2,8,2] w układzie okresowym zajmuje miejsce?
a)w. 2.grupie i 2 okresie
b)w. 1.grupie i 2 okresie
c)w. 2.grupie i 3 okresie
d)w. 3.grupie i 2 okresie
PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ TO ZADANIE NA JUTRO

ZA 15pkt.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T22:21:53+01:00
C)w. 2.grupie i 3 okresie

Ponieważ [2,8,2] czyli masz 2 elektrony na ostatniej powłoce, czyli 2 grupa

I są 3 powłoki więc będzie 3 okres.
8 5 8
2009-12-16T22:23:49+01:00
C) w 2 grupie i 3 okresie

dodajesz sobie wszystkie liczby konfiguracji i wychodzi Ci liczba atomowa tego pierwiastka :)
2 5 2