Odpowiedzi

2009-12-17T14:19:14+01:00
Π≈3,14

pole koła:
P=πr²
podstawiasz r, np. 2
P=4π
P≈12,56

obwód koła
L=2πr
podstawiasz pod r, np.2
L=4π
L≈12,56

i możesz np. znając pole koła obliczyć jego promień
P=28,26 |:3,14
π≈3,14
P=9π
P=πr²
πr²=9π |:π
r²=9
r=3

nie wiem czy o coś takiego ci chodziło
czy może chodziło ci o coś w stylu objętość walca...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T14:20:59+01:00
Pole koła, gdy jest podana długość promienia.
P=πr²
P=π√5²
P=5π

Obwód tego koła
Ob=2πr
Ob=2π* √5
Ob=2√5π

Jeżeli chcesz wynik w przybliżeniu to podstaw za Pi(π) 3,14. ;-)
2009-12-17T14:21:32+01:00
Pole koła o średnicy 8 cm
r=(pi) r dwa
d=8
r=d 8
2 = 2 = 4
P~ 3,14 * 4 kwadrat
P= 3,14* 16= 50,24cm
Długosc okręgu o promieniu 4
L= 2(pi) r

r=4
L=2 (pi) r
L=2* 3,14 * 4= 25,12cm