Odpowiedzi

2009-09-14T16:25:55+02:00
Ok. 10 tysięcy lat temu poszczególne grupy myśliwców zaczęły spotykać się na polowaniach, po prostu tereny zostały już zbyt zaludnione by polować na zwierzynę. Na bliskim wschodzie odkryto nowe bronie, pozwalające m. in. na połów ryb, budowanie szałasów. Człowiek prehistoryczny zauważył też, że nasiona spadające na ziemię po podlewaniu wodą rosną i można zjadać owoce i warzywa otrzymane w ten sposób. Te wszystkei warunki spowodowały, że plemiona nie musiały już wędrować, bo miały wystarczające środki do życia w jednym miejscu.
80 4 80
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-14T16:29:33+02:00
Ludzie pierwotni na początku byli ludem koczowniczym, wyruszali w podróż za pożywieniem i tam gdzie je odnajdywali zatrzymywali się, jeśli jedzenie znów się skończyło wyruszali dalej. Po pewnym czasie człowiek pierwotny stwierdził, że to niebezpieczne aby przemieszczać się po nieznanych terenach w poszukiwaniu jedzenia, za poza tym dużo wygodniej jest zamieszkać w jednym miejscu. Dlatego człowiek pierwotny zaczął się osiedlać, a ponieważ mieszkał w jednym i tym samym miejscu jedzenie kończyło mu się po pewnym czasie, więc postanowił zacząć hodować zwierzęta i uprawiać rolę aby mógł wyżywić siebie i swoją rodzinę.
155 4 155
2009-09-14T16:56:28+02:00
Zostali rolnikami poprzez hodowlę zboża i bydła mogli samodzielnie wytwarzać pożywienie.Nie musieli chodzić na polowania co narażało ich życie.Potrafili również wytwarzać różne naczynia jak miski itp.
105 3 105