Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T19:32:30+01:00
Uwazam, ze adaptacja filmowa zabija dzielo literackie. Swoje zdanie postaram się uzasadnic kilkoma argumentami.
Po pierwsze, gdy patrzymy na film, a nie czytamy ksiązki nie mozemy sobie wyobrazic danej historii. Wszytko mamy gotowe pod nosem. Myślę, ze po przeczytaniu książki więcej zapamiętamy, niz po obejrzeniu filmu. W książce jest więcej szczególow. Bardziej mozemy stwierdzic w jakim stanie ducha jest dana osoba. W filmie nie zwracamy uwagi na kraobrazy, natomiast w książce wszystko jest pięknie opisane.
Po drugie, czytając książkę zwracamy uwagę na ortografię. Przy oglądaniu filmu, nie mamy takiej mozliwości. Po przeczytaniu kilku książek napewno będziemy robic miej blędów. Nasze oczy automatycznie zapamiętują przeczytane wyrazy. Niesety, mlodziez coraz częsciej sięga po filmy, zamiast po książki, co pozniej mozna zobaczyc w wynikach z dyktand.
Jako ostatni argument przytoczę to, że podczas czytania książki przenozimy się w ,,inny świat". Świat, który jest idealny, piękny i wspanialy. Przy oglądaniu filmu, nie mamy takiej mozliwosci. Wielkim blędem jest to, że reżyserzy coraz częsciej omijają niektóre sceny, zawarte w dziele literackim. Przez o, czasami wychodzi calkiem inna historia. Uważam, ze to najbardziej zabija dzielo literackie.
Myśle, ze przytoczone argumenty pozwolą zgodzić się z teżą, zę książka zabija dzielo literackie.

Mam nadzieję, że pomoglam xD
2 3 2
2009-12-20T19:34:01+01:00
W dzisiejszych czasach powstaje wiele adaptacji filmowych dzieł literatury. Częściej to właśnie po nie sięgamy, aby zapoznać się na przykład z lekturą.

Dla każdego, kto czyta książki jak i ogląda filmy oparte na ich treści, często widoczne są pewne nieprawidłowości. Filmy ucinają zazwyczaj niektóre wydawać by się mogło drobne szczegóły, które wiele znaczą dla czytelnika. Dajmy na to przykład filmu pt. 'Zmierzch'. Jest to opowieść o wampirach, miłości i przyjaźni. Czytelnik zachwyca się wspaniałymi opisami miejsc w jakich znajdują się bohaterowie, a tym czasem widz, zasiadający w sali kinowej widzi zupełnie inny obraz. Jest to wynikiem tego, że producenci filmowi nie sa w stanie zrobić wszystkiego dokładnie. Ale przez to film traci swoją magię, która zawarta była chociażby w książce i obraz utworzony przez wiernego czytelnika. Albo na przykład bajkowa 'Opowieść Wigilijna', która niedawno pojawiła się w kinach. W niej duchy i postacie różnią się od tych, o których czytamy w książce Dickensa. Zmianom ulegają również miejsca w jakich postacie się znajdują.
Jest to wynikiem tego, że producenci filmowi nie sa w stanie zrobić wszystkiego dokładnie. Ale przez to film traci swoją magię, która zawarta była chociażby w książce i obraz utworzony przez wiernego czytelnika.

Dzieła literackie sa wspaniałym zbiorem naszej kultury. Warto do nich powracać, a nie opierać sie tylko na wiedzy filmowej.
3 3 3
2009-12-20T20:17:55+01:00
W dzisiejszych czasach powstaje wiele adaptacji filmowych dzieł literatury. Częściej to właśnie po nie sięgamy, aby zapoznać się na przykład z lekturą.

Dla każdego, kto czyta książki jak i ogląda filmy oparte na ich treści, często widoczne są pewne nieprawidłowości. Filmy ucinają zazwyczaj niektóre wydawać by się mogło drobne szczegóły, które wiele znaczą dla czytelnika. Dajmy na to przykład filmu pt. 'Zmierzch'. Jest to opowieść o wampirach, miłości i przyjaźni. Czytelnik zachwyca się wspaniałymi opisami miejsc w jakich znajdują się bohaterowie, a tym czasem widz, zasiadający w sali kinowej widzi zupełnie inny obraz. Jest to wynikiem tego, że producenci filmowi nie sa w stanie zrobić wszystkiego dokładnie. Ale przez to film traci swoją magię, która zawarta była chociażby w książce i obraz utworzony przez wiernego czytelnika. Albo na przykład bajkowa 'Opowieść Wigilijna', która niedawno pojawiła się w kinach. W niej duchy i postacie różnią się od tych, o których czytamy w książce Dickensa. Zmianom ulegają również miejsca w jakich postacie się znajdują.
Jest to wynikiem tego, że producenci filmowi nie sa w stanie zrobić wszystkiego dokładnie. Ale przez to film traci swoją magię, która zawarta była chociażby w książce i obraz utworzony przez wiernego czytelnika.
4 2 4