Odpowiedzi

2009-12-21T20:35:38+01:00
5:9 = 5 częsci + 9 czesci = 14 czesci

350:14 czesci = 25 litrów

W jednym zbiorniku jest 5 czesci więc:
25*5 = 125 litrów

W drugim zbiorniku jest 9 czesci wiec:
25*9 = 225 litrów

Odp: W jednym zbiorniku było 125 litrów ropy, zaś w drugim 225 litrów.
1 5 1
2009-12-21T20:36:42+01:00
Masz w załączniku :) pozdrawiam.
(zapisz i powiększ jbc)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T20:44:24+01:00
Dane:
x-ilość ropy w zbiornikach
5:9-stosunek ilości ropy w dwóch zbiornikach
5x-ilość ropy w 1 zbiorniku
9x-ilosc ropy w 2 zbiorniku
350l-ilość w obu zbiornikach razem

5x+9x=350
14x=350/14
x=25

5x=5*25=125l-ilość ropy w 1 zbiorniku
9x=9*25=225l-ilość ropy w 2 zbiorniku

Mam nadzieje ze pomogłam;)
6 5 6