Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T15:40:50+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. Orbitą każdej planety jest elipsa, a Słońce znajduje się w jednym z jej ognisk.
2. Promień wodzący planety zakreśla w równym czasie równe pola.
3. Kwadraty okresów obiegów planet są proporcjonalne do sześcianów ich średnich odległości od Słońca.
9 4 9
2009-12-28T15:42:18+01:00
Trzecie Prawo Kepplera jest to stosunek kwadratu okresu obiegu planety wokół Słońca do sześcianu wielkiej półosi jej orbity (czyli średniej odległości od Słońca) jest stały dla wszystkich planet w Układzie Słonecznym




wzór ; T^2 (1) / a^3 (1) = T^2 (2) / a^3 (2) = const



T1, T2 – okresy obiegu dwóch planet,
a1, a2 – wielkie półosie orbit tych planet.

2 5 2
2009-12-28T15:44:49+01:00
1. Planeta krąży wokół słońca po orbicie eliptycznej
2. Mówi o niezakłóconym ruchu planet; promień zakrśla równe pola powierzchni
3. kwadrat stosunków czasów potrzebnych dwóm planetom na przejście całej orbity jest równy sześcianowi stosunków ich średnich odległości od Słońca
1 5 1