1. Wypisz pięć funkcji, jakie pełni skóra u ssaków.
2. Spośród wymienionych ssaków (chomik,krowa,wiewiórka,kret,pies,kot,dzik,sarna,słoń,niedźwiedź,wilk,świnia,koń,królik,świnka morska) wypisz nazwy tych, które po urodzeniu :
a) są samodzielne : ..............
b) wymagaja opieki rodziców: .....................

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T19:14:00+01:00
A ]wieworka,krowa,kret,dzik,sarna,slon,niedzwiedz,wilk,swinia
B]krolik ,pies, kot,swinka morska,kon

niewiem jak z chomikiem ; pp
Mam nadzieje ze pomoglam


Powodzenia . !
3 2 3
2009-12-28T19:19:21+01:00
A ) są samodzielne
-chomik
-wilk
-wiewiórka
- kret
- dzik
-sarna
- niedzwiedź
- wilk
- słon


b ) wymagają opieki rodziców
- krowa
- swinia
- pies
- kot
- swinka morska
- kon


a królik ?? to niewiem

3 4 3
2009-12-28T19:27:06+01:00
1. Pełni funkcję:
- Ochrony organizmu przed szkodliwymi czynnikami środowiska
- Wytwarzaniu włosów, paznokci itd.
- Odbieraniu informacji ze środowiska zewnętrznego
- Wydzielania różnych substancji np. potu, łoju, mleka
- Pozwalające odczuwać ból, ciepło, zimno oraz dotyk.

Tak to zapisywaliśmu w zeszycie.

2. a) wieworka
chomik
krowa
slon
sarna
swinia
niedzwiedz
wilk
dzik

b)krolik
swinka morska
kon
kret
pies
kot
5 4 5