Przekątna prostokąta ma długość 16 cm, a jeden z kątów między przekątnymi jest równy 120 stopni. Oblicz długość krótszego boku tego prostokąta.
( PS. WIEM ŻE ZADANIE TRUDNE BO TRZEBA NARYSOWAĆ ALE NAPISZCIE MI NP. NARYSUJ KWADRAT O BOKACH 5CM Itd....)
PROSZĘ ROBIĆ OBLICZENIA ! ;)
Z GÓRY DZIĘKUJE !
PROSZĘ TO NA PONIEDZIAŁEK !

2

Odpowiedzi

2010-01-02T18:25:29+01:00
Jeśli jeden z kątów między przekątnymi jest równy 120°,to drugi kąt między przekątnymi:180°-120°=60°.
Połówki przekątnych i krótszy bok tworzą trójkąt równoboczny,ponieważ jeśli jeden kąt ma 60°,to dwa pozostałe mają razem120°,więc dzielimy go na pół i wyjdzie nam 60°.Czyli kąty w tym trójkącie mają po 60°.
Dzielimy przekątną na pół:16cm÷2=8cm.
Czyli krótszy bok ma 8cm.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T18:30:37+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Http://zapodaj.net/d2563a39e913.png.html - rysunek
α = 180⁰ - 120⁰ = 60⁰

W prostokącie przekątne przecinają się w połowie, stąd:
|AE| = |DE| = 16/2 = 8
Dlatego też:
|< ADE| = |< DAE| = β = (180⁰ - α)/2 = 60°

Stąd mamy, że ADE jest równoboczny, więc:
|AD| = |AE| = |DE| = 16/2 = 8

|AD| = 8
jak czegoś z tych wyliczeń nie rozumiesz pisz na pw
2 5 2