Odpowiedzi

2010-01-03T13:55:43+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Dany jest wielomian W(x) = 4x⁴- 6x³- (a+3) x+8
a) wyznacz wartość a, wiedząc, że W(-1)=23

W(-1) = 4(-1)⁴- 6(-1)³- (a+3)(-1) + 8 = 4 + 6 + a + 3 + 8 = 21 + a = 23
a = 2

b) sprawdź, czy dla wyznaczonej wartości a spełniona jest równość
|W(1)- W(-1)|=22

W(1) = 4- 6- (a+3) + 8 = -2 - 5 + 8 = 1
W(-1) = 23
|W(1) - W(-1)| = |1 - 23| = |-22| = 22

jeżeli czegoś z tego nie rozumiesz pisz na pw
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T14:05:56+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
W(x) = 4x⁴- 6x³- (a+3) x+8

a)że W(-1)=23
W(-1) = 4*(-1)^4 -6*(-1)^3 -(-1)(a+3) +8 = 23
W(-1) = 4 +6 +a +3 + 8 = 23
W(-1) = 21 +a = 23
21 +a = 23
a = 23 -21
a = 2

b)
b) sprawdź, czy dla wyznaczonej wartości a spełniona jest równość
|W(1)- W(-1)|=22

Obliczam W(1)
W(1) = 4*1^4 - 6*1^3 -5*1 +8 = 4 -6 -5 +8 = 12 - 11 = 1
W(1) = 1
Obliczam W(1)
W(-1) =4*(-1)^4 - 6*(-1)^3 -5*(-1) +8 = 4 +6 +5 +8 = 23
W(-1) = 23
Obliczam |W(1)- W(-1)|=
L = |W(1)- W(-1)|= | 1-23| = | -22| = 22
P = 22
L = P
1 5 1