Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T19:22:27+01:00
X²=4y
2(x+1)=y+5

mamy układ rownan

x²=4y
2x+2=y+5 =>y=2x-3


x²=4(2x-3)
x²=8x-12

x²-8x+12=0

delta rowna 16 , pierwaistek 4

x₁=2 v x₂=6

no i wiemy ze jest to ciag malejacy a pierwszy wyraz to 4 , wiec nastepny bedzie 2 , a 6 odpada

2 5 2
2010-01-03T19:30:51+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Ciąg (4,x,y) jest ciągiem geometrycznym malejącym.
Ciąg (y ,x+1, 5) jest ciągiem arytmetycznym . Wyznacz x.
mamy układ

x²=4y
2(x+1)=5+y

x²=4y
2x+2=5+y

x²=4(2x-3)
2x-3=y

x²-8x+12=0
Δ=64-48=16
√Δ=4
x₁=(8-4):2=2
x₂=(8+4):2=6

x=2
2*2-3=y→y=1
lub
x=6
2*6-3=y→y=9
4,x,y jest ciągiem geometrycznym malejącym.

4,2,1-malejacy

4,6,9-rosnacy odpada

odpo.x=2 y=1
3 4 3