Ułamki zwykłe i sprowadzić do najprostrzej postaci:
zad.1
e)5/12+19/12=...
f )1 3/16+5/16=...
g)3 5/11+3/11=...
h)29 7/9+8 2/9=...
zad.2
a)13/20-8/20=
b)17/25-9/25=
c)2-5/20=
d)6-11/8=
e)9-8/17=
f)4-2 9/11=
g)4 5/14-3 3/14=
h)26 10/21-13 8/21=
zad.3
a)1 3/5-4/5=
b)6 1/3-2/3=
c)1 3/5-4/5=
d)5 1/4-3 3/4=

za bezsensowne odpowiedzi spamuje !!!!!!

błagam o rozwiązanie!!!!


3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T14:45:30+01:00
Zad.1
e)5/12+19/12= 24/12=2
f )1 3/16+5/16= 1 8/16= 1 1/2
g)3 5/11+3/11= 3 8/11
h)29 7/9+8 2/9= 38
zad.2
a)13/20-8/20= 5/20
b)17/25-9/25= 8/25
c)2-5/20= 1 15/20= 1 3/4
d)6-11/8= 6- 1 3/8 = 4 5/8
e)9-8/17= 8 9/17
f)4-2 9/11=1 2/11
g)4 5/14-3 3/14= 1 2/14 = 1 1/7
h)26 10/21-13 8/21= 13 2/21
zad.3
a)1 3/5-4/5= 4/5
b)6 1/3-2/3= 5 2/3
c)1 3/5-4/5= 4/5
d)5 1/4-3 3/4= 1 2/4 = 1 1/2
  • Użytkownik Zadane
2010-01-04T14:49:31+01:00
E)24/12=2/1=2
f)18/16=9/8=1 i 1/8 lub 1 8/16= 1 1/2
g)3 5/11+3/11= 3 8/11
g)38/11 = 3 i 5/11
uznawałam , że jak robiłaś odstęp to nie są całości
h)38 - uznałam całości a jak nie to dałam 2 raz
a)13/20-8/20= 5/20
b)17/25-9/25= 8/25
c)2-5/20= 1 15/20= 1 3/4
d)6-11/8= 6- 1 3/8 = 4 5/8
e)9-8/17= 8 9/17
f)4-2 9/11=1 2/11
g)4 5/14-3 3/14= 1 2/14 = 1 1/7
h)26 10/21-13 8/21= 13 2/21
a)1 3/5-4/5= 4/5
b)6 1/3-2/3= 5 2/3
c)1 3/5-4/5= 4/5
d)5 1/4-3 3/4= 1 2/4 = 1 1/2
2010-01-04T14:59:19+01:00
Zad. 3
a)4/5
b)5 2/3
c)4/5
d)1 1/2
zad 2
a)1/4
b)8/25
c)1 3/4
d)4 5/8
e)9
f)1 3/11
g)1 1/7
h)13 2/21
zad1
e)2
f)1 1/2
g)3 8/11
h)38