Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T15:47:23+01:00
A) 5x+y=7
y=7-5x
x=(7-y):5
b) 3y-x=3
x=-3+3y
y=(x+3):3
c) 3x=y-5
x=(y-5):3
y=3x+5
d) 2y=x+12
y=(x-12):2
x=2y-12

1 5 1
2010-01-06T15:48:23+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) 5x+y=7
y = 7-5x

b) 3y-x=3
-x = 3-3y
x = -3 + 3y
x = 3y -3

c) 3x=y-5
3x +5 = y
y = 3x +5

d) 2y=x+12
2y -12 = x
x = 2y -12
1 5 1
2010-01-06T15:52:51+01:00
A) 5x+y=7 |-5x
y=7-5x
b) 3y-x=3 |-3y
-x=3-3y |*(-1)
x=3y-3
c) 3x=y-5 |:3
x=(y-5)/3
d) 2y=x+12 |:2
y=(x+12)/2