Witam , moje zadanie polega na zamienianiu ułamków zwykłych na dziesiętne.

zad 1.
a) 1,16 + ¼ = ??
b)3,9 + jedna dwudziesta piąta = ??
c)65,8 - trzy dwudzieste = ??
d)3,65 - jedna cała i ⅖ = ??
e)⅞ - 0,15 = ??
f)siedemnaście całych i trzy czwarte + 1,7 = ??
g)2,5 - ⅖ = ??
h)3 i ⅛ -0,2 = ??

zad 2.
a)3,6 + ⅔ = ??
b)cztery całe i ⅛ - 1,11 = ??
c)2,75 + dwie siódme = ??
d)0,125 - jedna dziewiąta = ??
e)trzy całe i ⅓ - 3,3 = ??
f) jedna cała i ⅕ - 0,09 = ??

Dla niektórych to banalne , ale ja niestety nie radze sobie z tym przedmiotem , z góry Dziękuje .

3

Odpowiedzi

2009-09-21T17:25:16+02:00
A) 1,16 + ¼ = 1,16+0,25=1,41
b)3,9 + 0,04 = 3,94
c)65,8 - 0,15 = 65,65
d)3,65 - 1,4 =2,25
e)0,875 - 0,15 = 0,725
f)17,75 + 1,7 = 19,45
g)2,5 - 0,4 = 2,1
h)3,125 -0,2 = 2,925

zad 2.
a)3,6 + 0,67 = 4,27
b)4,125 - 1,11 = 3,015
c)2,75 + dwie siódme = 2,75+0,29=3,04
d)0,125 - jedna dziewiąta =0,125-0,111=0,014
e)3,33 - 3,3 = 0
f) 1,2 - 0,09 = 1,11
  • Użytkownik Zadane
2009-09-21T17:28:11+02:00
Zad 1.
a) 1,16 + ¼ =1,16+0,25=1,41
b)3,9 + ¹/₂₅ = 3,9+0,04=3,94
c)65,8 - ³/₂₀ = 65,8+0,15=65,95
d)3,65 - 1 i ⅖ = 3,65+1,4=5,05
e)⅞ - 0,15 = 0,875-0,15=0,725
f)17 i ¾ + 1,7 = 17,75+1,7=19,45
g)2,5 - ⅖ = 2,5-0,4=2,1
h)3 i ⅛ -0,2 = 3,125-0,2=2,925

zad 2.
a)3,6 + ⅔ = 3,6+0,(6)=4,2(6)
b)4 i ⅛ - 1,11 = 4,125-1,11=3,015
c)2,75 + ²/₇ =¹¹/₄-²/₇=⁷⁷/₂₈-⁸/₂₈=⁶⁹/₂₁=3,(285714)
d)0,125 - ¹/₉= 0,125-0,(1)=0,013(8)
e)3 i ⅓ - 3,3 = 3,(3)-3,3=0,0(3)
f) 1 i ⅕ - 0,09 = 1,2-0,09=1,11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T17:55:20+02:00
A) 1,16 + ¼ = 1,16+0,25=1,41
b)3,9 + 0,04 = 3,94
c)65,8 - 0,15 = 65,65
d)3,65 - 1,4 =2,25
e)0,875 - 0,15 = 0,725
f)17,75 + 1,7 = 19,45
g)2,5 - 0,4 = 2,1
h)3,125 -0,2 = 2,925

zad 2.
a)3,6 + 0,67 = 4,27
b)4,125 - 1,11 = 3,015
c)2,75 + dwie siódme = 2,75+0,29=3,04
d)0,125 - jedna dziewiąta =0,125-0,111=0,014
e)3,33 - 3,3 = 0
f) 1,2 - 0,09 = 1,11