Odpowiedzi

2010-01-06T21:33:26+01:00
Chyba chodzi o trójkąty prostokątne.
Na kąt składają się dwie proste. Te, które składają się na kąt prosty nazywa się przyprostokątnymi, a ta która jest po drugiej stronie trójkąta nazywa się przeciwprostokątną.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T21:34:12+01:00
Jako przykład wybierzemy trójkąt prostokątny...

jak wiesz trójkąt prostokątny ma kąt prosty jak sama nazwa wskazuje. Jak jest kąt prosty to wychodzą od niego dwa boki, czyli przyprostokątne. Trzeci bok to przeciwprostokątna -jest to najdłuższy bok w trójkącie prostokątnym.

To tak własnymi słowami, myślę, że pomogłam ;D
3 5 3