Odpowiedzi

2010-01-10T19:05:49+01:00
X- krutszy bok
3x- dłuższy bok

8x=72dm/:8
x=9
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T19:06:14+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X- krótszy bok prostokata
3x- dłuzszy bok
pole = 2x+2×3x
2x+6x=72dm
8x=72dm
x=72:8
x=9dm = krótszy bok

3x=3×9=27dm= dłuzszy bok

pole=ab=9dm×27dm=243dm²
5 4 5