Wytężcie swoje umysły i spróbójcie rozwiazac tą zagadkę.
Mi sie chyba udało. Rozwiązanie moje przedstawie póżniej abyście mieli szanse wykazania się i ewentualnie zweryfikujecie moje rozwiązanie. Czekam na wasze propozycje rozwiązania zagadki.
Miłego rozwiązywania.

"Trzy boginie, Prawda, Kłamstwo i Los odpowiadają na pytania w swoim języku.
Mówią tylko DA i JA, które odpowiadają słowom TAK i NIE, jednak nie wiesz
które któremu. Prawda zawsze mówi prawdę, Kłamstwo zawsze kłamie, a Los
czasem mówi prawdę, czasem kłamie. Musisz za pomocą trzech pytań okreśłić
która z bogiń to która. Każde pytanie może być skierowane tylko do jednej
bogini.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T22:17:15+01:00
Znalazłem w necie cos
co powiecie na to?

Oznaczam je tak jak stoja w kolejności A,b,c
1 pytanie do A
-Czy Da znaczy tak wtedy i tylko wtedy gdy jesteś prawda wtedy i tylko wtedy gdy b to los?

2 pytanie w zalezności na odpowiedz na pierwsze: gdy odpowiedz DA to pytamy c gdy odpowiedz JA to pytamy b
-Czy da znaczy tak?

3. zadajemy tej samej osobie co pytanie 2 gdyz wiemy juz czy jet on kłamca czy prawda
-Czy da znaczy tak wtedy i tylko wtedy gdy A jest Losem?
1 5 1
2010-01-10T22:18:01+01:00
Kazda boginie bym 2 razy zapytala czy jest boginia Klamstwo