Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T04:30:19+01:00
Charakteryzują się szeregiem cech odróżniających ich od roslin m.in. : brak zdolności do fotosyntezy, odmienny skład chemiczny ściany komórkowej, glikogen i tłuszcze jako materiał zapasowy, jak i od zwierząt m.in.: obecność ściany komórkowej, brak reakcji na bodźce, brak zdolności do aktywnego ruchu. Wykazują również wiele cech spotykanych wyłącznie w tej grupie : np. swoistą budowę organizmu z bardzo różnorodnie zbudowanych strzępek
(nitkowatych struktur charakterystycznych dla grzybów, które rozrastając się tworzą grzybnię, owocniki, struktury przetrwalne - ryzomorfy, skleroty itp.). Bardzo charakterystyczne i niespotykane w innych grupach są tez sposoby rozmnażania się grzybów. Pozdrawiam :)
24 4 24
2010-01-14T07:00:34+01:00
2010-01-14T09:07:42+01:00
Grzyby występują powszechnie na całej kuli ziemskiej. Żyją na lądzie, ale mogą także występować w wodach śródlądowych i morskich.
Różnią sie od roślin budową oraz nie przeprowadzają procesu fotosentyzy.
Niektóre są pasożytami.
Zwierzęta same znajdują sobie jedzenie.
jest jeszcze wiele przykładów dlaczego grzyby nie mogłyby być roślinami lub zwierzętami.
10 3 10