1) sumę liczb -18 i 28 pomnóż przez -4

zad 2)Do iloczynu liczb -1 i 6 dodaj iloczyn liczb 2 i -4

zad3) Od iloczynu liczb 72 i (-45)odejmij iloczyn liczb 36 i (-85)


zad 4 oblicz

a (-5) x (-7) + (-6) x 9 - (-5) x (-6)=
b 9 x 8 + (-4) x (-7) - (-10) x (-3)=
c (-5) x (-4) - (-3) x 8 + (-3) x 7=
d (-1) x (-2) x (-2) + (-4) x 7 x (-3)=


x-mnożenie

proszę o pomoc!!!

3

Odpowiedzi

2010-01-11T20:42:34+01:00
1. -18 i 28 to jest 10 wiec 10 x 4 = 40
2. -1 x 6 = -6 , 2 x -4 = -8 , -6 + -8 = -14
3. 72 x - 42 = -3024 , 36 x - 85 = -3060 wiec -3024 - -3060 = +36


1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T20:44:22+01:00
-18 + 28 = 10
10 x -4 = -40

zad 2
-1 x 6 = -6
2 x -4 = -8

-6 + (-8) = -14

zad 3
72 x -45 = - 3240
36 x -85 = -3060
3240 - 3060 = 180

zad 4
(-5) x (-7) + (-6) x 9 - (-5) x (-6)=35 + (-54) + (-30) = 35 - 54 - 30 = -49

9 x 8 + (-4) x (-7) - (-10) x (-3)= 72 + 28 + (-30) = 72 + 28 - 30 = 70

(-5) x (-4) - (-3) x 8 + (-3) x 7= 20 + 24 - 21 = 23

(-1) x (-2) x (-2) + (-4) x 7 x (-3)= - 4 +84 = 80



Mam nadzieję, że pomogłam - Anek17
1 5 1
2010-01-11T20:48:58+01:00
1.(-18+28)*(-4)=10*(-4)=-40
2.((-1)*6)+(2*(-4)) =-6+(-8)=-6-8=-14
3.(72*(-45))-(36*(-85))=-3240-(-3060)=-3240+3060=180
4.
a)-35+54-(-30)=-35+54+30=49
b)72+(-28)-(-30)=72-28+30=74
c)-20-(-24)+(-21)=-20+24-21=-17
d)-4-28*(-3)=-4-(-84)=-4+84=80

chyba dobrze starłam się;)
1 5 1