Odpowiedzi

2010-01-13T17:24:15+01:00
Wiek 2 lata temu => 5×2=10 lat miała basia a agnieszka 10÷2=5lat
wiek dzisiaj=> 10+2=12lat ma basia a agnieszka 5+2=7lat
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:24:34+01:00
X- wiek Basi obecny
y- wiek Agnieszki obecny
x-1 wiek Basi rok temu
y-1 wiek Agnieszki rok temu
Za pomocą układów równanń:
1 rownanie: x-1=2(y-1)
2 równanie: x=5+y

x-1=2y-2
x=5+y

x-2y=-2+1
x=5+y

x-2y=-1
x-y=5/*(-1)

x-2y=-1
-x+y=-5
Tutaj iksy się skracają.,podkreślasz równanie.

-y=-6/*(-1)
y=6 Tu bez klamry, bo to nie jest układ.

Tu znów klamra:
y=6
x=11