Podłoga w łazience ma kształt prostokąta o długości 300 cm i szerokości 160 cm.Ile potrzeba płytek o wymiarach 20 cm x 20 cm na wyłażenie tej podłogi?Ile będą kosztować płytki,jeżeli cena jednej płytki wynosi 16 zł?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T18:14:27+01:00
300 cm * 160 cm = 48000 cm² - powierzchnia podłogi
20 cm * 20 cm = 400 cm² - powierzchnia płytki

48000/400=120 -tyle potrzeba pytek
120*16=1920 zł - tyle będą kosztować płytki
2010-01-13T18:20:16+01:00
Pole podogii:
300cm*160cm=48000cm(kwadratowych)

Pole jednej płytki:
20cm*20cm=400cm(kwadratowych)

48000:400=120 (tyle płytek trzeba)

16*120=1920 (tyle bedzie kosztowac)