Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T21:03:14+01:00
DANUSIA:
1.Przedstawienie postaci:
-bohaterka lektury pt."Krzyżacy"
-córka rycerza-Juranda ze Spychowa
-wychowuje sie na dworze księżnej Anny
-jest półsierotą (jej matka nie żyje)
-jedynaczka
-pierwsza żona Zbyszka
2.Wygląd zewnętrzny:
-na poątku rozgrywania się akcji książki ma 12 lat
-piękna
-drobna
-szczupła
-jasne włosy
-jej stroje zawsze są piękne,wyszukane i czyste
-delikatna uroda
3.Cechy charakteru:
-nieśmiała
-krucha
-mądra
-skromna
-utalentowana
-delikatna
-ma słaby charakter,łatwa ją zawstydzić
-bardzo kocha ojca
-jest mu posłuszna
-miła
-czesto "chodzi z głową w chmurach"
-sprawia wrażenie wystraszonej
-sympatyczna
-ujmująca
-szczera
-naiwna
-załamała sie psychicznie po porwaniu jej przez krzyżaków co
doprowadziło w głównym stopniu do jej śmierci
4.Podsumowanie postaci:
Postać pozytywna można sie od niej wiele nauczyć.Przez całą akcję
książĸi jest nam bliska.



JAGIENKA:
1.Przedstawienie postaci:
-córka Zycha ze Zgorzelic
-bohaterka lektury
-wywodzi sie z rodu szlacheckiego
-mieszka z ojcem i bratem
-jest półsierotą(nie posiada matki)
-druga żona Zbyszka
2.Wygląd zewnętrzny:
-piękna
-na początku poznajemy ja jako 15 latkę
-smukła
-wysoka
-niebieskie oczy
-ciemne włosy
-na codzień nosi stroje wygodne i proste, czasami ubiera się pięknie (tylko
w wyjątkowych okolicznościach)
3.Cechy charakteru:
-mądra
-inteligentna
-bystra
-żywiołowa
-dzielna
-śmiała
-otwarta na innych
-wrażliwa
-pomysłowa
-uparta
-posiadała męskie umiejętności co w średniowieczu było żadkością wśród
kobiet
-gospodarna
-zdrowa
-optymistka niezależnie od sytuacji
-pracowita
-cierpliwa
-wyrozumiala

Podobnie jak Danusia jest to postać która przez cała akcje książki jest nam bliska.
Możemy sie od niej wiele nauczyć.
2010-01-13T21:05:10+01:00
Jagieńce nie brakowało cech kobiecych:
była piękną
ciemnowłosą
rumianą dziewczyną,
o silnej, zgrabnej figurze.
Rozpierała ją energia. Jagienka od początku stanowiła idealną kandydatkę na żonę rycerza.

Danusia była
bardzo drobnej budowy
ładna i delikatna dziewczynką.
Jej długie włosy były koloru blond, a oczy były niebieskie.
Danusia była bardzo wrażliwą dziewczynką. Bardzo tęskniła za matką, lubiła też rozmyślać.