Odpowiedzi

2010-01-14T19:44:42+01:00
V = 6cmx6cmx6cm=216cm3

Tylko nie wiem czy dobrze ;]]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T20:07:26+01:00
Trzeba narysować wysokość ściany bocznej która utworzy z podstawą kąt 90°, a więc kąt przy wierzchołku będzie miał 30°.
należy skorzystać z zasady, że przyprostokątna na przeciw kąta 30° wynosi ½ długości przeciwprostokątnej.
a - krawędź podstawy
½a = ½ * 6cm
½a = 3cm/*2
a = 6 cm
V= ⅓ * Pp * h
V = ⅓ * 6² * 6
V = 72 cm³