Odpowiedzi

2010-01-14T22:42:27+01:00
Definicje roztworów: nasycony, nienasycony, stężony, rozcieńczony
18 2 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T22:46:42+01:00
Roztwory jednorodne
Roztwory niejednorodne
Roztwory właściwe
Roztwory stężone,
Roztwory rozcieńczone
Roztwór przesycony- roztwór w którym stężenie jest większe niż rozpuszczalność danego składnika.

Roztwór nasycony- Jest to roztwór o stężeniu odpowiadającym rozpuszczalności danego składnika, czyli roztwór zawierający maksymalną ilość substancji rozpuszczonej.

Roztwór nienasycony- roztwór o stężeniu mniejszym niż rozpuszczalność danego składnika.
35 4 35
2010-01-14T22:48:51+01:00
MIESZANINY SUBSTANCJI Z WODĄ :

(ZE WZGLĘDU NA ILOŚĆ SUBSTANCJI ROZPUSZCZONEJ)

* ROZTWÓR NASYCONY
* ROZTWÓR NIENASYCONY :

- ROZTWÓR STĘŻONY
- ROZTWÓR ROZCIEŃCZONY


( ZE WZGLĘDU NA WIELKOŚĆ CZĄSTECZEK CIALA STALEGO ) :

* ROZTWÓR WŁAŚCIWY
* ROZTWÓR KOLOIDALNY
* ZAWIESINA

ROZTWÓR NASYCONY - roztwór w którym w danej temperaturze nie można juz rozpuścic więcej danej substancji

ROZTWOR NIENASYCONY - roztwor w którym w danej temperaturze można rozpuścic jeszcze pewną ilośc danej substancji



18 4 18