1.Oblicz wartość indeksu x we wzorze jednego z tlenków magnezu Mn2Ox, wiedząc,że masa cząsteczkowa tego tlenku wynosi 158u.


2. Ustal, jaki pierwiastek kryje się pod literą E, jeżeli wiadomo, że masa cząsteczkowa tlenku o wzorze E02 wynosi 60u.

2

Odpowiedzi

2010-01-15T20:49:50+01:00
1.

16 × x + 55(masa manganu) × 2 = 158
x= 3

2.

E + 16(masa tlenu) × 2= 60
x= 28 czyli krzem

trochę wysiłku to banalne zadania

2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T20:51:58+01:00
Mn2Ox= 2*55u+16u*x=158u
110u+16u*x=158
16ux=158-110
16ux=48
x=48/16u
x=3

w miejscu x indeks powinnien wynosic 3


E02=60u
E+2*16u=60u
E+32u=60u
E=60u-32u
E=28u

Pierwiastek o masie 28u to Krzem (Si)
7 4 7