Król matematyk dokonał podziału kwoty 10 000zł w następujący sposób :książe zbiorek otrzymał o 1 800 zł mniej niż książe plusik , który dostał 3 000zł.księżniczka cyfrka otrzymała cztery razy więcej niż książe zbiorek a księżniczka geometria resztę która została z tych 10 000.ile pieniędzy otrzymało każde z nich?

3

Odpowiedzi

2010-01-16T10:20:07+01:00
Mamy 10 000zł
Książę Zbiorek ma 3000zł
Książę Plusik ma 3000-1800=1200 zł
Księżniczka Cyfrka 3000*4=12000zł
Księżniczka geometria ma 10 000-3000-1200-12 000=-6200 czyli nie dostała nic.

Ale ponieważ myślę, że do zadania wkradł się błąd czyli że K.Cyfrka ma 4 razy więcej niż K.PLUSIK (nie zbiorek :P) to

Księżniczka Cyfrka ma 1200*4=4800zł
Księżniczka Geometria ma 10 000-3000-1200-4800=1000zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T10:28:25+01:00
Dane:
-10000zł-kwota do rozdania
-3000zł-tyle otrzymał Plusik
-3000-1800- kwota jaką otrzymał Zbiorek
-Cyfrka dostała 4 razy więcej pieniędzy od Zbiorka
-resztę-księżniczka geometria

3000-1800=1200
4×1200=4800
3000+1200+4800=9000
10000-9000=1000
Odp.:Plusik dostał 3000zł, Zbiorek otzymał 1200zł,cyfrka 4800zł, a geometria 1000zł.
2010-01-16T10:28:29+01:00
Książę Zbiorek -- 3000 - 1800 = 1200
Książę Plusik -- 3000
Księżniczka Cyfrka -- 1200 * 4 = 4800
Księżniczka Geometria -- 1000

1200 + 3000 + 4800 = 9000
10 000 - 9000 = 1000