Odpowiedzi

  • HBK
  • Początkujący
2010-01-16T10:47:49+01:00
1. Analiza zadania:
x-wiek Bartka
y-wiek taty
2. Ułożenie i rozwiązanie układu równań:
x+y=45
y-x=25

x+y=45
-x+y=25
----------+
2y=70/:2
y=35

x=10
y=35
odp: Tata ma 35 lat, a Bartek 10 lat.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T10:48:42+01:00
X-wiek Bartka
y-wiek taty Bartka

{x+y=45
{x+25=y

+{x+y=45
+{x-y=-25

2x=20/:2
x=10

10+y=45
y=35

odp. Bartek ma 10 lat a jego tata 35 lat.
2010-01-16T10:53:12+01:00
Y-x=25
x+y=45


-x+y=25
x+y=45

2y=70
y=35
x=45-35

x=10
y=35