Rozwiąż ciekawostkę geofraficzną:

Wypływająca z mało znanej krainy rzeka wyżłobiła między najwyższymi szczytami Himalajów najgłębszą na świecie dolinę. Około 5O milionów lat temu rzeka spływała z równin Tybetu, wijąc się pośród łagodnych wzgórz. W ciągu ostatnich kilkunastu milinów lat, na skutek potężnych ruchów skorupy ziemskiej teran ten został niebotycznie wypiętrzony, rzeka toczyła się swoim biegem. Rzeka wcinała się w głąb podłoża w takim samym tempie, w jakim sąsiednie tereny były wypiętrzane do góry, toteż w miarę jak wokoło rosły potężne ściany gór, jej dolina stawała się coraz głębsza. Od tysiącleci rzaka ta jest jedną z wielkich arterii komunikacyjnych Azjii. Ta rzeka to......

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T12:19:44+01:00
2010-01-16T12:21:20+01:00