Na kółku matematycznym uczniowie sklejali z kartonu „matematyczne bombki” na świąteczną
choinkę. Ola wykonała bombkę w kształcie sześcianu o krawędzi 3 cm. Ile centymetrów kwadratowych kolorowego papieru potrzeba na oklejenie takiej ozdoby? Pomiń powierzchnię zakładek, potrzebnych do sklejenia.

3

Odpowiedzi

2010-01-17T16:31:57+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T16:32:24+01:00
A=3cm

3*3=9cm2 - jedna ścianka

9*6= 54cm2 - cała ozdoba
2010-01-17T16:36:04+01:00
Rozw.
P= 6 × a²
P= 6 × 3× 3
P= 6×9
P=54 [ cm ² ]

Odp . Potrzeba 54 cm ² kolorowego papieru . :)