Pewien tyran rzekł do rycerza-młodego matematyka :"Masz szansę uwolnić uwięzioną w baszcie królewnę i uratować swoje życie, jeśli odgadniesz trzy liczby jednocyfrowe a, b, c, które ja pomyślę.
Aby Ci ułatwić walkę o uwolnienie królewny i swoje życie, proponuję byś podał mi trzy liczby x, y, z, a ja podam Ci wartość wyrażenia ax+by+cz."
Czy młody rycerz-matematyk ma szansę uwolnić królewnę i uratować swoje życie?

3

Odpowiedzi

2010-01-18T16:37:55+01:00
Nie nie ma szans na uratowanie życia i królewny.
2010-01-18T16:43:02+01:00
Tak, ponieważ po podzieleniu wyników jednomianów ax by oraz cz przez x y oraz z to wynik będzie równał się a b oraz c
czyli:
a + b + c = (ax):2 + (by):2 + (cz):2
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T16:44:36+01:00
Nie da sie:
np.
a=5
b=7
c=6
x=6
y=2
z=5
i masz:
a+x=11
b+y=9
c+z=11
11+9+11=31
x+y+z=13
31-13=18
ale i tak nie wiesz jakie sa to liczby masz wiele mozliwosci.