Odpowiedzi

2010-01-18T17:07:55+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Jak styczeń zachlapany, to lipiec zapłakany, a kiedy w styczniu lato, w lecie zima za to.

Gdy trawa w styczniu nie zmarznie, to się w sierpniu spali.

Kiedy styczeń najostrzejszy, tedy roczek najpłodniejszy.

Styczeń mrozi, lipiec skwarem grozi.

W styczniu może każdy zrozumieć, co za rok będzie, bo gdy pogodny początek, środek i koniec tego miesiąca będzie, tedy i rok dobry będzie.

Gdy wiatr ostry w lutym wieje, to gbur (gospodarz) dobrą ma nadzieję.

Kiedy luty pofolguje - marzec zimę zreperuje.
40 3 40
gdy barbary po wodzie borze narodzenie po wodzie
2010-01-18T17:10:32+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Przysłowia o zimie

Gdy nie wymrozi zima, sierpień zbierać co nie ma.
Im więcej zimą wody,
tym więcej wiosną pogody.
Późna zima, długo trzyma.
Zima starym dokucza,
a młodych naucza.
Zimę uśmierza wiosna,
wiosnę lato niszczy
Bój się w styczniu wiosny, bo marzec zazdrosny.
Gdy styczeń burzliwy z śniegami, lato burzliwe z deszczami.
Gdy w styczniu deszcz leje, złe robi nadzieje.
Kiedy w styczniu lato, w lecie zimno za to.
Miesiąc styczeń - czas do życzeń.
Po styczniu jasnym i białym w lecie będą upały.
myślę, że Ci pomogłam:-)
43 3 43
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T17:17:07+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Będą takie mrozy, że przymarznie cap do kozy.
Byłoby dłuższe lato, gdyby nie zima.
Choćby i najtęższa zima – tylko do wiosny trzyma.
Gdy wiatr w lutym ostro wieje, chłop ma ma w polu nadzieję.
Idzie luty podkuj buty.
Na Agnieszkę mróz, składaj chłopie wóz.
Na Andrzeja mróz, gotuj na zimę wóz, a jak taje, to znów sanie.
W lutym śnieg i mróz stały, czynią w lecie upały.
W marcu śnieżek sieje, a czasem słonko grzeje.
Gdy nie wymrozi zima, sierpień zbierać co nie ma.
Im więcej zimą wody,tym więcej wiosną pogody.
Późna zima, długo trzyma.
Zima starym dokucza,a młodych naucza.
Zimę uśmierza wiosna,wiosnę lato niszczy.
68 2 68