Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T19:27:37+01:00
A²+b²=c²
13² + b² = 12²
169 + b² = 144
25 (bo 144 przenosimy na tą strone) = b²
b² = 25
b = √25
b = 5

b = połowa przekątnej - przekątna = 10
Dasz najlepszą??
4 1 4
2010-01-18T19:31:07+01:00
(1/2)d1 = 12

12² + (1/2) d2² = 13²

(1/4)d2² = 169-144

d2²= 25*4

d2= √100

d2=10
4 5 4
2010-01-18T21:21:26+01:00
X²+12²=13²
x²+144=169/-144
x²=25/√
x=5
Druga przekatna ma dlugosc 10 cm.
Mam nadzieje ze pomoglam :)