Odpowiedzi

2010-01-19T17:44:26+01:00
150 - liczba uczniw
x-liczba chlopcow
y-liczba dziewczyn
x+y=150
1/3y+2/7x=46/*-3


y+x=150
-y-6/7x=-138

1/7x=12/*7
x=84

y+84=150
x=84

y=66
x=84


Było już takie jedno ;D
2010-01-19T17:44:54+01:00
X+y=150
1/3x+2/7y=46
x=150-y
1/3(150-y)+2/7y=46
x=150-y
50-1/3y+2/7y=46
x=150-y
-1/3y+2/7y=46-50
x=150-y
-7/21y+6/21y=-4
x=150-y
-1/21y=-4 /*(-1)
x=150-y
1/21y=4
x=150-y
y=84
x=150-84
y=84
x=66
y=84
Test pisało 66 dziewczat i 84 chłopców
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:45:03+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X - ilość dziewcząt
y - ilość chłopców
x+y = 150 ilość uczniów piszących test

x+y=150
⅓x+2/7y=46|*21

x=150-y
7x+6y=966

x=150-y
7(150-y)+6y=966

x=150-y
1050-7y+6y=966

x=150-y
-y =966-1050

x=150-y
-y=-84|:(-1)

x=150-84
y=84

x=66 dziewcząt
y=84 chłopców

odp. Test pisało 66 dziewcząt i 84 chłopców.
1 5 1