Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T22:02:44+02:00
1q (kwintal=100 kg)
x- ilość całego żyta
x-2/7x- 1/5 (x-2/7x) ilość sprzedanego żyta
najpierw od ilości żyta trzeba odjąc 2/7 całości dlatego jest x-2/7, później, dodatkowo jeszcze sprzedano 1/5 tego co pozostało, dlatego jest takie równanie

x-2/7x-1/5(x-2/7x)=7q+x
x-2/7x-1/5x=2/35x=7q+x
x- 10/35x- 7/35x+ 2/35x= 7q+x (skracamy ze sobą te dwa iksy)
5/35x=7q
1/7x=7q/*7
x= 49 q
31 1 31
2009-09-29T22:02:53+02:00
Rolnik sprzedał 2/7 całej ilości żyta, a następnie 1/5 reszty.Okazało się, że zostało mu o 7 kwintali żyta więcej niż sprzedał.Ile kwintali żyta miał rolnik przed sprzedażą.

2/7 x
5/7x zostało
1/5 reszty=1/5*5/7x=1/7x
razem3/7x
zostało 4/7x
4/7x=3/7x+4q
1/7x=4q
x=28q
miał 28 kwintali żyta
21 1 21
2009-09-29T22:20:03+02:00
1kwintal
x - ilość całego żyta
x - 2/7x- 1/5 (x - 2/7x) ilość sprzedanego żyta


x-2/7x - 1/5 (x-2/7x) = 7q + x
x-2/7x - 1/5x = 2/35x = 7q + x
x- 10/35x- 7/35x + 2/35x = 7q + x
5/35x = 7q
1/7x = 7q/*7
x = 49 q

Odp: 49 kwintali rolnik miał żyta przed sprzedażą.
23 1 23