Odpowiedzi

2009-09-30T00:19:29+02:00


Wzor na sile to:
F=(G*m*m)/r^2


czyli
F=(6,67*10^-11*4000000*4000000)/10000
otrzymujemy, ze
F=0,10672 [N]

To jest moj pierwszy post wiec licze na wyrozumialosc ;))
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T00:22:05+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Jaką siłą przyciągają się dwa okręty, każdy o masie m=4000 ton z odległości r=100 m {G=6,67×10⁻¹¹N×m²/kg²}
F=G*m²/r²
F=6,67×10⁻¹¹N×m²/kg²*4000000 kg*4000000 kg /10000 m²
F=6,67×10⁻¹¹4000000 *400 N
F=6,67×10⁻³4 *4 N
F=1,0672×10⁻⁵ N
3 2 3