Odpowiedzi

2010-01-20T16:15:28+01:00
Ta liczba o 3 razy większa to 5
a ta druga liczba o 2 mniejsza to 17
1 3 1
2010-01-20T16:16:10+01:00
Suma dwóch liczb wynosi 22. Jeśli jedną z nich powiększymy 3 razy, a drugą zmniejszymy o 2, to otrzymamy liczby równe. Jakie to liczby?
proszę o jak najszybszą odpowiedzi
z góry dziękuje


x+y=22
3x=y-2

x=22-y
3x=y-2

x=22-y
3(22-y)=y-2

x=22- y
66 - 3y = y -2

x=22-y
-4y=-68/ :(-4)

x=22-y
y=17

x=22-17
y=17

x=5
y=17

Pierwsza liczba to 5 druga liczba to 17

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:20:32+01:00
Rozwiązujemy to za pomocą układu równań

x+y=22
3x=y-2

x+y=22
3x-y=-2

4x=20
x=5

podstawiamy x=5 do rónania
5+y=22
y=17

pierwsza liczba to 5, druga 17

mam nadzieje, że pomogłem ;)
pozdrawia
1 5 1