Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T19:25:15+01:00
Imperium rzymskie ccCałość terytoriów podległych władzy państwa rzymskiego. W ten sposób rozumieli je starożytni Rzymianie, którzy nie utożsamiali podbitych ziem ze swoim państwem.Twór polityczny ukształtowany w wyniku podbojów rzymskich, synonim państwa rzymskieggo, we wszystkich jego formach istnienia. W ten sposób zwykle rozumie się je dzisiajj.

prowincja jednostka podziału administracyjnego niektórych państw świataa.

namiestnik osoba zastępująca panującego, sprawująca w jego imieniu władzę w kraju, prowincji, dzielnicy lub na innym określonym terytorium. W starożytnym Rzymie, specjalny urzędnik, który miał za zadanie dopilnować, by do Rzymu spływały z prowincccji należne podatki i daniny.


I wojna punicka 364 r trwala 20 lat zakonczyla sie zwyciestwem rzymu.

II wojna 218 - 201 r pne trwala kilkanascie lat powodem wojny byla rywalizacja kartagonsko - rzymska na Półwyspie Iberyjski,

II wojna trwala od 148 - 146 rpne wtedy to Kartagina zostala zburzona, na jego gruzach powstala nowa prowincja rzymska - Afryka

tylko tyle wiem, bo tylko tyle pisalismy :( ;*
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T19:38:56+01:00
Dobra skoro masz daty to ja wiem reszte. 1 wojna punicka byla przyczyną sporu o sycylię. po 2 bitwach pod mykale i eknomos rzym zyskal sycylie jako swoja piersza prowincjie a Kartagina musiala zplacic konstrybucje:) tyle do 1


2 wojnę punicką rozpoczęla kartagina jej wodz hannibal przeprwil sie przez alpy i wygral z rzymianami pod Kannnami.Nastepnie przez kilka lat walczyl w Itali jednak w bitwie pod zamą ponisol kleske i Kartagina stracila wszystkie posiadlosci poza afryka:).


3 wojna punicka byla wojna zaborcza Rzym dostrzetnie zniszczyl Kartaginę i sprzedal mieszkancow w niewole daty masz to nie pisalem tyle:)
3 3 3